luni, 12 martie 2012

Cafeneaua critică. Despre Îngeri în America, joi, 15 martie, ora 19:00

Despre Îngeri în America la Cafeneaua critică!
joi 15 martie 2012

Cafeneaua critică propune pentru seara de joi 15 martie o discuţie despre cel mai incitant proiect teatral românesc al momentului: spectacolul lui Victor Ioan Frunză, la Teatrul Metropolis, după Îngeri în America, mult-apreciata piesă a lui Tony Kushner ecranizată într-un serial la fel de elogiat. Montarea bucureşteană se joacă în două seri consecutive, în decorurile şi cu costumele semnate de Adriana Grand, cu o echipă de doar opt actori care interpretează roluri multiple: Virginia Mirea, George Ivaşcu, George Costin, Sorin Miron, Adrian Nicolae, Alexandru Ion, Nicoleta Hâncu şi Cristiana Răduţă-Bobic. Traducerea textului îi aparţine poetei Ioana Ieronim.
Înaintea întîlnirii consacrate spectacolului la Cafeneaua critică, o nouă reprezentaţie va avea loc la Teatrul Metropolis în serile de sîmbătă 10 şi duminică 11 martie (cf. site-ului Metropolis, prin intermediul căruia se pot face şi rezervări de bilete: http://www.teatrulmetropolis.ro/).
La discuţia despre montarea bucureşteană a Îngerilor în America va participa întreaga echipă, precum şi alţi oameni de teatru şi critici de specialitate. Se vor proiecta fragmente din spectacol.
Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A şi se desfăşoară joia seara*.

*

Cafeneaua critică
Joi 15 martie 2012, orele 19-21.30
Club A
Bucureşti, Str. Blănari Nr. 14 (între Universitate şi Piaţa Unirii, vizavi de Sfîntul Gheorghe)
Contact: 0721-280.259 (Paul Radu)

_________

* Invitaţii stagiunii 2011-2012 a Cafenelei critice: Nichita Danilov (ediţia a 50-a); Alice Georgescu, Aura Corbeanu, Doina Lupu (organizatori ai Festivalului Naţional de Teatru 2011), Victor Ioan Frunză, Adriana Grand, George Costin, Mihaela Michailov (participanţi la Festival), Mircea M. Ionescu (dramaturg), Ileana Lucaciu, Nicolae Prelipceanu (critici de teatru) (ediţia a 51-a); Florin Iaru (ediţia a 52-a); Mira Nedelciu, Georgeta Nedelciu, Emil Buruiană, Vladimir Epstein, Anca Dumitrescu, Cătălin Ţîrlea, Sorin Preda, Cristian Teodorescu, Petre Răileanu (evocare Mircea Nedelciu) (ediţia a 53-a); Mihai Măniuţiu (ediţia a 54-a); din nou Florin Iaru (ediţia a 55-a); Eugen Negrici (ediţia a 56-a); Ileana Dimov-Moise, Dorina Simionescu, Diana Simionescu, Emil Buruiană, Anca Mateescu, Maria-Elena Negoescu, Gilda Rădulescu, Horia Pop, Mircea Cărtărescu, Denisa Comănescu, Dinu Flămând, Nicolae Prelipceanu, Anca Dumitrescu, Mircea Florian, Mona Antohi, Sorin Antohi (evocare Leonid Dimov şi Mircea Horia Simionescu) (ediţia a 57-a); Nicolae Manolescu (ediţia a 58-a); Cosmin Manolescu, Catrinel Catană, Ştefania Ferchedău (despre dansul contemporan) (ediţia a 59-a).