marți, 13 martie 2012

Îngerii lui Victor Ioan Frunză. Ambivalenţă şi polifonie

Revista 22

"(...)Prior Walter (George Costin), viitorul Profet în deşert, avocatul mormon Joe Pitt, soţul lui Harper, care-şi descoperă nebănuita orientare sexuală, în conflict cu statutul şi confesiunea moştenită din familie (Alexandru Miron), şi Louis Ironson (Adrian Nicolae), actori în toată puterea cuvântului, indiferent de partitura încredinţată, şi în orice spectacol, precum şi admirabilul Sorin Miron în rolul travestitului Belize ori al asistentului medical, deopotrivă Nicoleta Hâncu, Îngerul manufacturat în două ipostaze, ultima, emblemă a drapelului sacru, fiind transportată la magazia de recuzită. . George Ivaşcu creează aici figura funambulescă a avocatului poltron, monstru ahtiat după putere, care nici pe patul de moarte nu-şi regretă crimele (Roy Cohn). Într-o formă de zile mari, coordonată de măiestria regizorală a lui Victor Ioan Frunză, Virginia Mirea dă consistenţă expresivă la cinci personaje, bărbaţi şi femei, conform indicaţiilor dramaturgului Tony Kushner, cum şi partenerii de joc se remarcă cu deosebire în rabinul Isidor Rosenberg, fantoma lui Ethel Rosenberg, condamnată la moarte de patibularul Roy Cohn, Antedeluvianovich Prelapsarianov.(...)"

Valentin Dumitrescu 
http://www.revista22.ro/ngerii-lui-victor-ioan-frunza-ambivalenta-si-polifonie-13780.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu